måndag 10 september 2012

utan karta och kompass

nu när kelas promenadkompis flyttat från stan ställde jag givetvis upp.
bara vi inte blir borta allt för länge, var mitt enda krav.

under vår en och en halv timmes långa promenad kom vi fram till många intressanta (?) slutsatser. lite som snillen spekulerar. eller två blondiner provar på att prata och gå samtidigt.
här kommer lite av vad som sas.

-nu har jag ingen aning om var vi är.
-vi är på karlslund. (tror jag det hette, något med karl var det i alla fall)
-jaha, men det vet jag ändå inte var det är.
-inte jag heller, men det står på skylten att vi är där.

vi orkar inte gå till vallbybron va?
nä, det är för långt bort.
vänta är inte det där vallbybron? vad gör vi under den? hur tar vi oss över den?
kela: jag tycker det ska bli jätte kul med våra handbollskvällar.
jag: jag med.
kela: det är ju nästan som att skaffa sig en hobby.
jag: ja en hobby med att se på andra svettas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar