söndag 9 september 2012

man ska lära sig av sina misstag har jag hört

pajen var det ju!
hade sagt till kela att jag kunde göra en paj till kräftskivan. jag som aldrig gör paj annars såg nästan fram emot uppdraget. samtidigt kändes det rätt skönt att hon inte hade sagt något till sin mamma, mindre press så. skulle pajen bli dålig så skulle det ju inte göra så mycket, då ingen förväntade en paj.
lång historia kort. man ska kolla receptet ordentligt innan man lovar saker. började med den halv fyra. halv sex skulle jag bli upphämtad. enligt receptet skulle pajen stå kall i fem timmar. en omöjlig ekvation. men som tur var visste ju bara kela att jag skulle göra den. trodde jag. nä hon hade ju hunnit berätta eftersom hennes mamma inte haft tid att göra någon paj.
men det löste sig, en sväng in på coop i hallsta och lite västerbottensost senare hade vi en varm lax/räk och västerbottensost paj.
måste säga att jag blev rätt nöjd med min insatts.

tyvärr finns det ingen bild på den, ingen bild överhuvud taget från kvällen då jag lyckades glömma mobilen på  vardagsrumms golvet. där gjorde den ju ingen nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar