fredag 14 september 2012

dagens ungdom

idag vid frukosten hade jag turen att få sitta med ett härligt gäng tjejer i åldern 1-3 år. samtalsämnena var många och varierande. vi hoppade från min mamma, nä min mamma till paraplyer. från kuddar eller corn flakes till lampa. från grävmaskin till paraplyer.
u name it, vi pratade om allt.
tänkte jag skulle dela med mig och ge tjejerna en liten visdom. jag som ändå levt några år mer än dem.

jag: vet ni vad?
barnen unisont: näääääää.
jag: jo varje gång ni fyller år och till varje jul ska ni bara önska er en sak. vet ni vad?
barnen unisont: näääääää?
jag: diamanter. önska er diamanter. när ni är tjugo då har ni eran framtid säkrat. tro mig. önska er diamanter.
ett av barnen: jag vill ha ett paraply.

ja vad säger man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar