fredag 14 september 2012

efter en veckas arbete borde man ju vara trött. och det är jag.

ögonen hänger på halv stång, ryggen värker och huvudet känns som mos. egentligen borde jag sova en stund så jag kan göra allt jag har sett fram emot ikväll.
men det går inte! jag har försökt och försökt igen. bäddat ner mig skönt under täcket. fluffat till kudden. men jag har något konstigt kryp i kroppen. det går bara inte sova.
har så mysiga planer för kvällen. en riktig ta hand om sig själv kväll. bara jag, min onepice, en ansiktskräm (hittade en som luktar smörkola tidigare i veckan), chipspåsen, ett glas vin, hårinpackning, nagelmålning, allsvensk hockey och eventuellt lite mord. (kommer säkert klämma in lite schemaskrivning med om jag känner mig rätt)
men nu vet jag ju hur det kommer sluta. jag kommer somna innan första perioden är över. bara för att jag inte har ro i kroppen att sova en stund. antingen det eller så sitter jag och stirrar rakt fram till klockan fyra imorgon bitti.

dessutom har jag satt igång muffinsbak. hur tänkte jag där. spännande värre är det i alla fall då jag gör om ett tårtrecept till muffins. har även lovat L.L att jag ska göra ett nytt försök på pajen till kräftorna imorgon. denna gång ska jag väl ändå lyckas. nu har jag ju läst hela receptet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar