torsdag 20 september 2012

simultan hängning

idag bestämde sig både min dator och iphone att samtidigt gå ut i strejk. då jag lyckats med att somna ifrån uppkopplingen igen (va fan det där med att lära sig av sina misstag är bara bullshit) skulle jag låna lite bredband av mobilen. kanske se matchen, eller i alla fall lyssna på radiosporten.
tji fick jag då allt bara sket sig.
datorn hängde sig.
mobilen hängde sig.
datorn blev blå.
mobilen gick inte stänga av.
PANIK!!!! jag har ju inte bränt ner bilderna än!!!

några djupa andetag. kisande ögon och börja om.

en och en halv timme senare fungerar allt som det ska och bilderna är utbrända.
jag vet att min dator kommer närmare och närmare dödens död. men jag håller andan varje gång jag startar upp den och ber en stilla bön till datorguden att den ska få leva lite längre till.
å än så länge har det ju gått bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar