lördag 22 september 2012

konsten att göra ingenting eller bara litegrann

för att ha varit en lördag då jag egentligen haft tid att göra vad jag vill har jag gjort ovanligt lite.
vaknade halv sju pigg och alert.
städade jag?
nej.
skrev jag schema?
nej.
gick jag ner på stan och kollade in höstmodet?
nej.
fixade jag upp mitt förråd?
nej
ja, ni kanske förstår.
jag har helt enkelt bara legat i soffan, pillat naveln och kollat på mord. skakat på huvudet åt det amerikanska rättssystemet och lyssnat till regnet.

det enda produktiva jag gjort idag är tvätten och promenad till solariet.
fast jag lagade ju lite lunch också och vek lite kläder.
pratat med piffen har jag även klarat av idag.
nu skriver jag schema och sippar på ett glas vin.
så nu när jag tänker efter har jag ju gjort lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar