onsdag 5 september 2012

det går inte alltid som man planerar. del två

idag var det då dags. första omgången av afro power! när man jobbar inom kommunen kan man bli medlem i något som heter aktiv fritid. för 15 kronor i månaden får man tillgång till en massa rabatter och andra roliga saker.
förra året missade jag helt att man för 500 kronor får gå på 15 pass av afro. dessvärre är det klockan fyra och då jobbar man för det mesta, eller slutar samtidigt som passen börjar. men har man en snäll chef så får man sin tidiga dag på onsdagarna och allt är frid och fröjd.
så denna termin var jag snabb som attan att anmäla mig då det visst brukar ta slut platser. extra tröja och sportbh fick följa med i väskan. byxorna jag hade under dagen skulle nog passa på passet också.

nu får man inte alltid som man vill och därför har jag inte afro powrat idag. vi kan kalla det att det blev inställt och så säger vi inget mer om det.
men nästa onsdag. då ska jag hoppa runt som bara den och slänga med armar åt höger å vänster. så länge jag inte drabbas av feber, magsjuka eller ryggskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar