söndag 2 september 2012

fulla fåglar och matrecention

middagen blev i alla fall grekisk. jag gillar grekisk mat, men har faktiskt aldrig tagit mig till den restaurangen här i stan.
om jag ska jämföra den grekiska maten med kriti´s mat (grekisk restaurang i skellefteå) så vinner kriti helt klart. godare kött. godare pommes. och så får man hummus till.
känns ju rätt bra ändå. nu har jag provat den grekiska maten i västerås och behöver inte längta efter den något mer.
synd bara att längtan efter kritis mat blev värre!

på vägen när jag skulle hämta maten såg jag sju döda duvor på en mycket kort sträcka. fem döda låg framför vlt:s ingång och sen två till efter gågatan. (i och för sig såg jag två levande också. så alla duvor har inte dött i helgen.)
nu hittade jag en artikel om det på vlt:s sida. teorin är att duvorna helt enkelt varit berusade och flugit in i glasväggarna.
det är ju det som är det luriga med jästa bär. man har inget vett att sluta äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar