söndag 9 september 2012

måste bara beklaga mig lite

hatar min vänstra sida just nu.
utslagen runt mitt vänsteröga är extra elaka. funderar om jag kanske måste se om jag kan få tid på hud igen för jag tycker jag är duktig som håller mig undan socker. men ändå så envisas de med att hänga kvar runt ögat.
det enda socker jag ju egentligen får i mig under veckorna är från bär och frukt och jag tycker inte det ska påverka så mycket. fast samtidigt kan visst seborrén visa sig vid stress också. å jag skulle väl ljuga om jag sa att det varit lugnt de senaste veckorna.

igår fick jag verkligen slåss mot utslagen. det är aldrig kul att sminka sig, det svider det stramar och det blir lätt ojämt. men när man ska ut på lokal vill jag gärna ha lite smink. så man får känna sig lite snyggare.
fick tvätta bort och börja om bara för att ögat är lagomt svullet och med mörkt smink såg det helt plötsligt ut som om jag hade ett hängande ögonlock.

till slut lyckades jag och kunde glatt erkänna att på håll var jag jävligt snygg. men på nära håll såg jag mer ut som en rynkig spetälsk. att det sen konstant rinner ur ögat och gör att utslagen på sidan av ögat lyser rött döljde jag snabbt med luggen. tack för att den vuxit så den får fungera som maskering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar