söndag 9 september 2012

hur frysen en gnu?

igår fick jag följa med kela hem till hennes familj i hallsta på kräftskiva. en helt underbar familj som bjuder in mig.
som vanligt när man blir utbjuden dit är det mostrar, kusiner, hundar, annan släkt och vänner med. långbord, snaps och god mat. man känner sig verkligen välkommen.

vilken tur jag haft denna sensommar. 
blivit hembjuden till två stora familjer. 
surströmming hos den italienska familjen och sen både grill och kräftskiva hos hallsta familjen. 

maten var väldigt god. jag lyckades ducka undan alla snapsar. det var många skratt men diskussionen om hur en gnu gör när den fryser löste vi aldrig.
med mig hem fick jag en påse full med vindruvor. kelas mammas egenodlade. 
hade ingen aning om att vindruvor kunde smaka så sött! 
de slår nästan över i jordgubbssmak eller blåbär som någon sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar