torsdag 4 november 2010

tänk om man vore grundsnygg

ridlektion på torsdagar var nog min sämsta idé, ur städ/tids perspektiv.
en vecka ser oftast ut så här för mig.
måndag: slutar i och för sig tidigt. men vem vill hem och städa undan inför helgen en måndag?! när man slutar tidigt?! och kan gå och göra allt som man inte kan annars?!
tisdag: planeringstid efter jobbet, eller möte. hemma runt halv nio på kvällen. städa undan då? skulle inte tro det!
onsdag: slutar 15.45 (för det mesta) ibland möte. om inte försöker jag få tvättid den dagen. städa undan då? nja så smått, eller jo måste ju egentligen. för sen blir det
torsdag: slutar jobba 17.15, sitter kvar på jobbet blir upphämtad 18.15 ridlektion mellan 19-20 (står det i papperna i alla fall, men oftast slutar vi närmare 20.30) stöka undan hästar, hemma vid 21.30. städa undan då? glöm det. hopp in i duschen och ner i säng, helst innan 22.30.
fredag: OJ! är det redan fredag och jag som skulle behöva handla snacks, tona håret, dammsuga, plocka undan, vika tvätten, sova en stund, måla naglarna och kanske för en gångs skull stå i något annat är mjukisbyxor, blött hår och utan smink när jag får besök.

summa kardemumma: torsdagar=dålig idé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar