torsdag 18 november 2010

molguur the invisible horse och idioter i trafiken

tillbaka efter en ganska hädelsefattig ridlektion. det enda som höll på att hända var att min hästa tänkte banka skiten ur en annan häst och att vi red cadrilj. men eftersom min häst visst är "en gammal tjurig dam som inte vill gå brevid andra hästar" (vilket jag märkte the hard way) fick vi rida brevid låssashästen molgan, eller som han heter på islänska molguur.

mer händelserikt blev det på hemvägen. vi höll nämligen på att krocka. riktigt nära var det, om inte anna varit så snabb i vändningarna så hade jag nog troligtvis inte suttit här, eller kanske. men mer troligt suttit på akuten med lite ont i huvudet.
i en korsning kör helt plötsligt en bil ut, rätt mot oss! det jag minns och säkert kommer se framför mig hela natten är strålkastarna som kommer rakt mot min sida. men som sagt var, tur anna tänkte fort och vek av, sen att vi hamnade på andra sidan vägen tänker vi inte vidare på, för då kommer jag absolut inte att somna.

sen avslutades allt med att det visst brunnit inte alls långt ifrån mig. brandbilar, brandmän och avspärrade gator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar