måndag 19 mars 2012

skulle kanske inte hängt undan vinterjackorna

vårtecken har avlöst varann de senaste veckorna här i västerås.
barmark har vi haft sen länge. vårblommor ploppar upp här och där. folk joggar i shorts och tshirt. ankor som doin the nasty thing. svanar och andra fåglar flyger in från varmare länder.
som sagt vårtecken var man än ser.
så när det dalade snöflingor i morse när jag gick till jobbet, gav det mitt i vanliga fall så strålande morgonhumör en liten törn. det blev inte bättre av de isande vindarna som plågat staden idag.
MEN, när jag gick ner på stan för att hämta ut ett paket fick jag se ett säkert vårtecken.
en uteservering som håller på att byggas.
snart mina vänner är det dags för mittiveckandrinken. uteserveringarna. cirkustältet med alla glada människor. bill & bob med de goda hamburgarna. bellmans nacotallrik. att trippa på tå nerför kullestensbacken vid bmb på höga klackar för att inte drutta på ända (vilket jag ändå brukar göra). att gå och lägga sig lite senare än vanligt, men ändå vakna piggare.
inte för att denna vinter varit något att hänga i julgranen med mina norrländska mått mätta, men nu är jag less och vill ha sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar