torsdag 1 mars 2012

mycket snack och liten verkstad

har så många idéer och tankar på hur jag skulle vilja piffa upp lägenheten. jag har till och med en del av matrialet för att börja.
tyvärr är det några saker som stoppar mig.
* matrial. färg, tapet, klister, tejp, spackel, möbler och så vidare. för er som inte vet det så kostar det faktiskt pengar och jag kan som aldrig landa vid en färg, de bytas från dag till dag.
* ork. jag är en sån människa att jag kan inte bara tapetsera/måla om väggarna. då vill jag även måla taket och lister. helst byta golv med, men någonstans måste jag dra gränsen.
* lägenheten. alltså jag älskar den höga takhöjden. men den motarbetar mig i mycket vid ett renoveringsarbete. kommer behöva en stege för att inte ta död på mig själv. har nämligen 2.75 i takhöjd.
mitt tak i vardagsrummet har stora sprickor och enligt de jag hyr av är det inget som är värt att åtgärda. så ska jag göra något åt vardagsrummet får jag leva med ett omålat tak.

men någon dag, det lovar jag, ska jag göra ett tappert försök att snygga till. möbler kan man ju alltid byta ut, ikea ligger ju inte långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar