onsdag 21 mars 2012

so we meet again mr. murphy

det bästa med mitt jobb, förutom då allt man får tillbaka av alla underbara barn och den glädje som de ger en, är att man kan vara ute i friska luften varje dag. att man kan vakna och se solen skina in och veta att man kommer få dra nytta av dess strålar och samla nödviktiga d-vitaminer.
idag vaknade jag av solens strålar och kände på lukten i luften att det skulle bli en otroligt underbar vårdag. idag vaknade jag även av vetskapen att jag skulle sitta inne hela dagen på kompetensdag.
missförstå mig inte, jag skulle inte byta bort de dagar vi har en chans att verkligen få sitta ner och ha bra pedagogiska diskussioner. de är guld värda och får oss bara att bli bättre pedagoger.
men, varför-VARFÖR, kunde inte vädret vara på vår sida? jag menar, det har snöat och blåst isvindar två dagar i rad och den dagen vi har innedag, då slänger livet fram första riktiga vårdagen.

vilken tur att det inte är sista, gör mer vårväder med flera grader varmt. det har jag räknat med :)

1 kommentar:

  1. försöka komma iväg på en match... tycker i alla fall jag :-) hur kul som helst att se saik i stockholm!

    SvaraRadera