torsdag 29 mars 2012

så gål det

ska aldrig ställa mig i kassakön på konsum igen bara för att jag tycker att det kommer gå fortare än snabbkassan.
i snabbkassan var det säkert tio personer och i kassakön bara två framför mig. tanta ett handlade bland annat en påse med värmeljus. de gick inte hitta i kassan, så en stackars natalie-springflicka fick löpa och se vad ljusen kostade. efter några minuter kom tanta ett på att hon hade ju köpt ljusen på clas olsson.
okidå.
då var det bara att försöka få tag i stackars natalie som sprang runt och letade priset.
tanta två tappade bort sitt coopkort när hon skulle betala. när hon väl hittade det hade hon stoppat tillbaka pengarna i börsen i väskan.
gör om gör rätt.
så blev det då min tur och jag var jävligt snabb! tills jag skulle gå och hela kassjäveln sprack och allt ramlade ut på golvet. tackade min lyckliga i alla fall att jag inte handlat något som kunde gå sönder. eftersom kassörskan var upptagen med tanta två (igen) på grund av att hon tagit två kronor för mycket betalt för en dricka skulle stackars natalie bli tvungen att springa igen (nu ropade hela kön på natalie) så jag brydde mig inte om att fråga om det var ok att jag tog en ny påse.
jag tog helt enkelt bara en ny, testade om den höll och gick därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar