torsdag 29 mars 2012

om ni lider av araknofobi, scrolla vidare

måste nog sakna jobbet (herregu jag har ju bara varit borta i två dagar!) för jag har drömt om spindlar. att jag drömmer att jag jobbar gör jag varje natt, så det är ingen nyhet. men i natt drömde jag att det visade sig att spindlarna på jobbet
(fyi, vi har massvis med spindlar som krälar omkring på jobbet. de har inte riktigt anpassat sig än till att det är ett bostadsområde. jag är inte så förtjust i dem, men jag kan leva med att de är där. så länge de inte kryper på mig. och vill man bli av med spindeln pekar man bara ut den till barnen så är problemet löst. alltid är det någon som vill klappa husdjuret.)
hade kommit på den smarta idéen att bygga bo i folks ögonhålor. men lugn bara lugn. det var ingen fara. de bodde där och man behövde inte vara rädd att det skulle bli för trång om de fick ungar. för det var bara honorna som valde ögonhålor till bostad. alltså kunde det ju inte bli några spindelbarn.
jag försökte få folk (läs: läkarna) att förstå att spindlarna måste ju äta något och vad sjutton ska de annars äta på i ögonhålan om inte ögat. och även om det bara var honor som bodde i ögat, vad är det som säger att de inte är gravida när de flyttar in?
men se det var ingen fara de äter så lite under sin livstid, det enda som känns är bara en lite svidande känsla och ett litet pirrade när de naffsar. och ungar, det var ju bara honor som flyttade in. förstog jag då ingeting.

vaknade och var arg på alla läkare och med en oförklaring förståelse  för de stackars spindlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar