torsdag 15 april 2010

utvecklingen går framåt, ialla fall för vissa

klockan: 06.37

plats: lekmattan
medverkande: jag och även denna gång fia
scen: jag står och skalar frukt till frukosten, fia plockar upp alla saker ur en låda

fia: dä?
jag: en häst, gnägg låter hästen.
fia: dä?
jag: en ko, mu säger kon.
fia: dä?
jag: en gubbe, han säger ingeting för han sover än. han är trött som fröken.
fia: dä? bäääää!! (ler stort)
jag: ja, det är ett får.
fia: dä?
jag: en hydda.
fia: dä?
jag: ett staket.
fia: dä?
jag: en gris.
fia: (låter helt plötsligt som en gris, men ångrar sig och säger) bäääää!
jag: hämtar ett till äpple
fia: dä?
jag: en elefant
fia: tuuuuuut!
fia: dä?
jag: en ko, hur var det kon lät?
fia: låter som en gris och tittar förväntansfullt på mig.
jag: ja, precis så låter hästen.
fia: tittar förvånat på mig och plockar upp fåret igen. bääääää! ler stort och går vidare.

ja, som vi ser så har hon gått framåt i utvecklingen, annat är det med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar