torsdag 1 april 2010

glöm inte att ställa om klockan

jag försov mig idag. eller det var fel ord, jag vaknade alldelens rätt när min klocka ringde, såg lite på tv, borstade tänder och funderade om jag skulle börja gå. tänkte vara lite tidig då jag öppnade i morse.

då ringer telefonen. jaha, är hon sjuk idag tänkte jag när jag såg vem som ringde.
gomårron, vad ringer du mig så här tidigt för svarar jag glatt i luren.
är det inte du som öppnar? får jag till svar.
jo, men klockan är ju bara kvart i sex. svarar jag.
nä, den är kvart i sju! får jag till svar
börjar känna av kallsvetten, kollar mobilen. jo den är bara kvart i sex. går in i köket, fan den klockan är mycket riktigt kvart i sju. inser att min back up mobil inte ställer om sig själv. vilken jävla amatör man är.
det var bara att knyta på sig skorna och gå i rask takt till jobbet. har en känsla av att jag kommer få höra om det här ett bra tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar