torsdag 15 april 2010

i fablernas värld

så där ja, hemma och nu ska det städas!
men först ett litet mellanmål så jag orkar. och så måste jag ju läsa tidningen.
på tal om tidning, när jag var på affären och handlade lite snacks inför imorron hade jag en dam av den äldre sorten framför mig i kön. hon skulle handla expressen.
helt plötsligt vänder hon sig om mot mig och skrockar att jo, du nu är det mycket runt kungafmiljen. samtidigt som hon hackar lite med sitt krokiga finger på prinsessan M.
tänkte på att nu ska hon väl skälla lite på vår snygga prinsessa för att hon röker in public. men nä då, det brydde hon sig inte om. det hon menade var (fick här en lång utläggning av tanta)
nu har hon nog skämt ut sig för mycket, nu är nog inte våran carl så nöjd. ja den flickan har då alltid varit lite vild! och sex före äktenskapet har hon säkert också haft. men det har ju dagens ungdom nu förtiden, avslutade hon med samtidigt som hon kastar onda ögat på mig.
sen vände hon sig om och visade kvinnan framför också vilket oförskämd prinsessa vi har.
jag blev så paff att denna lilla gumma som såg ut att kunna bjuda hem en på nybakta bullar och hemkokt saft och som säkert rullar håret på stora rullar varje kväll. att hon visade sig vara så...ja jag hittar inte ordet.
men om vi säger så här. hade hon varit i en saga hade hon byggt en stuga på stureplan besående av dior smycken, prada väskor, gucci skor och chanel kläder. allt för att locka in hemska flickor som säkert har sex innan äktenskapet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar