fredag 2 april 2010

mitt bloggliv

tänkte jag skulle berätta vilka bloggar jag följer. det börjar vara några nu, eller kanske inte så många när man tänker efter. är väldigt ombytlig vad gäller bloggar som med allt annat i livet. ibland tillkommer det en ny och en annan får lämna min lista. here it goes i alla fall.

1. wordsbyvanessa bästa malins dotters blogg. herre gud hon fyller 15 i år! underbara bilder, bra rubriker och bara kul att få en inblick i hennes tonårsliv :)

2. karlan bloggar loss carl, min evigt tuttklämmande bög :) urusel på att uppdatera, men det gör inget.

3. lilla huset på umedalen carl och hans pojkvänns blogg om deras husköp. kul att se hur huset tar form.

4. dj alex lewerentz nybliven pappa har han blivit, lägger upp mixar då och då. bra att ha när man tar promenader.

5. lindas pärlor bitsk, rolig, jönköpingsbo (ja jag tror hon hejjar på hv) gillar hennes sätt att skriva på. skriver lite som jag tänker ibland (alltså kanske inte just orden, men sättet att uttrycka sig)

6. alabama vacker, älskar sina katter, gillar sex och går i terapi har även blogg nummer

7. intresseklubben lite skvaller om andra bloggar

8. mitt liv som.... nöjesskribent på aftonbladet. avundas hans jobb för det mesta. tänk att få intervjua lars ulrich istället för att byta bajsblöjor och akta sig för flygande mat. fast samtidigt känner jag hans barn väldigt väl, så han kommer inte undan blöjbyterna och matkastningen han heller :)
9. empan vet inte hur jag hamnade här, eller det vet jag eftersom hon är kompis med nummer 5. men varför jag stannat kvar. samma tankesätt som linda. har hysteriskt roligt åt katten sagis som piskar skiten ur empans hund alessa. go sagisen!

10. naussika första gången jag hittade den bloggen var det som om jag fick ett slag i magen och jag kom på mig själv med att grina. ni som känner mig och min historia förstår nog vad jag menar om ni går in på hennes sida. nu spelar vi inte i samma liga jag och hon. hon är i elitserien medan jag harvade runt i div. fyra. men jag känner igen känslan, tankarna, den fysiska/psykiska smärtan och jag hoppas bara hon kan ta sig ur det.

inser att jag inte läser en enda modeblogg! det förklarar nog en hel del.
sen finns det några bloggar som jag väljer att inte lägga upp.
men det är skörden av mitt bloggläsande. då tyvärr nimrod lagt ner sin verksamhet och blackwater skulle jag säga, men när jag gick in på hans sida för att hämta länken ser jag till min glädje att han startar upp den igen! vilken lycka.

11. blackwater väntar med spänning på vad han kommer med för kloka, roliga, intressanta inlägg.



1 kommentar:

  1. Hahahhaha love it, en "Team Sagisen" T-shirt kommer snart på posten :) I kväll ser vi fram imot att se HV skjuta prick på dom där dryga stockolmarna, LOVE!

    SvaraRadera