lördag 10 april 2010

keyser söze sitter där, akta!

såg en väldigt bra film igår, shutter island. kan nog i ärlighetens namn säga att det är den bästa film jag sett på väldigt länge (och nej jag har inte sett avatar som ju visst ska vara sååååååå bra)
trodde inte jag skulle tycka den var så bra. har läst boken och då brukar ju ofta filmen bli en besvikelse. men den var bra.
gillade att det var lite hitchcock känsla över filmen, att den var gjord tidsenligt, inte bara i kläder och sådant utan också sättet att filma.
ger den i alla fall 4 tummar upp av 5 möjliga. avdra för att jag visste vad som skulle hända så sista förvåningen uteblev.

på tal om film. i förrgår satt jag och två barn och spelade bamse lotto. då blev det en bricka över så vi bestämde att våran låssas kompis skulle få den brickan. vi la upp den på bordet och ställde till stolen, sen var det bara att komma på vad våran nya vän skulle heta. vicktor tyckte ett barn. för tråkigt tyckte jag, vi döper han till keyser söze vilket dom tyckte var ett helt underbart namn. fastnade hos barnen på en gång. dom pratade om keyser länge efter, haha. rubriken är ett citat av ena barnet när p. kommer in och tänker vara med i spelet och sätter sig på keysers stol.

i alla fall så blev dom jag jobbade med fundersamma vart jag fått namnet ifrån?
dom hade alltså inte sett de misstänkta!
j.lu har till exempel bara sett amerikanska tonårs romantiskdravell filmer, suck. ska skriva ihop en lista med filmer hon bara måste se.

1. matrix (hur kan man gå genom livet utan att ha sett den)
2. snatch (brad pitt i bar överkropp)
3. fight club (brad pitt i bar överkropp)
4. de misstänkta
5. the game
6. alla saw filmerna, men där är det risk att det blir tvärstopp då hon är mörkrädd.
7. pulp fiction
osv osv

ja ni förstår, hon har en massa filmer kvar att se i sitt liv. lyckost hon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar