fredag 23 april 2010

love thy neighbor

jaha, då ligger man på minus sidan hos grannen då.

i vår tvättstuga har vi en maskin som bara tar 17 minuter om man tar på 40 grader. brukar alltid börja med den eftersom det är ofta dom kläderna som ska i torkskåpet och det måste vara världens sämsta för kläderna hinner knappt bli torra på två och en halv timme.
så i naturlig ordning hade jag tvättat första maskinen vid tjugo över min tvättids början. men det var lite saker kvar i torkskåpet från den som hade tiden före mig. nåja jag startade en ny maskin, dolade på lite, väntade väl en ungefär fem minuter och ingen dök upp. då vek jag sonika bara ihop dom två mattorna och la dom på bänken.

nu när jag var ner för att ta hand om resten så kommer kvinnan som tvättade före mig och var lite putt över att jag varit så snabb.
 jag får ju ha tvättstugan till klockan sju, försvarade hon sig med.
jo det stämmer, men maskinen tar ju bara sjutton minuter. förklarade jag.
ja, men ingen gör ju så, man sparar ju dom maskinerna till sist. säger hon då på riktigt ful stockholmska.
nä, jag brukar inte.....
ja sen låg det ju en papperspåse här nere, du såg inte till den. avbröt hon mig.
tyvärr, jag har inte sett din papperspåse. svarade jag bara.
så inte nog med att jag tvättar för "fort" så misstänker hon säkert att jag snott hennes precious pappersåpåse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar