torsdag 8 april 2010

äckelvarning

det går magsjuka på jobbet. tyvärr för alla magsjuka barn är fröken mari ingen att lita på om man kräks.
byta blöjor fulla med skit, tvätta av barn som fått skit över hela kroppen på grund av att det kanske varit lite löst, snor, slem och annat gott och blandat. det gör mig inget.
men kräks, då vänder jag och går åt andra hållet, håller för öronen, blundar och skriker på någon annan personal.
ja, jag skämms. jag vet hur ynklig man blir när man mår illa. men jag tror uppriktigt sagt inte barnet skulle må så mycket bättre om jag skulle börja spy också.
har genom mina år lyckats klara mig rätt bra från att hamna mitt i det. kan egentligen bara komma på en gång. barnet brevid mig spydde rätt över bordet vid mellis. tro mig så snabb har jag nog aldrig varit uppe från en stol.
men så igår hände det.
vi hade just kommit tillbaka från mellis och det stackars barnet gick framför mig, jag vänder mig om för att se så resten av barnen kommer. då hör jag en rapning och ett splatsch. vände mig inte ens om, ropade bara på j.lu och gulle hon tog hand om det :)
själv fick jag ta hand om barnet, men det gick bra, den hade kräkts färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar