tisdag 6 april 2010

drömmar

inser att min kategori "drömmar" kanske kan misstolkas. folk som ser det kanske tror att det betyder mina drömmar i livet och inte, som det då gör, mina konstiga/knasiga/underliga drömmar jag drömmer om nätterna.

men visst, fine, vi kör väl ett inlägg om mina drömma i livet.
vad har jag då för drömmar, mål och vad är meningen med mitt liv?
världsfred, evig lycka, pengar, äventyr, kärlek. ja allt sånt som alla andra drömmer om poppar väl upp någon gång då och då.
familj? nja, man har hamnat i den ålder då det börjar vara försent. har aldrig kännt någon stress över att skaffa barn. jag har dom på jobbet och det räcker ganska bra till mig. folk har slutat fråga "när ska du skaffa barn?" dessutom, för att det ska kunna ske måste man vara två och när man levt singel mest hela livet är det ganska svårt att fixa. sen är jag inte en sådan som skulle kunnat gå ut ragga upp någon och säga "visst jag käkar p-piller" för att sen hålla tummarna att det blir en bäbis.
vad vill jag bli när jag bli stor? det finns mycket i världen jag skulle vilja bli. kock, konditor, dektektiv, lyxhustru, arkitekt, heminredare, snygg, scenograf, författare, vingårds ägare i napa valley, fotograf, superhjälte.... ja listan kan göras hur lång som helst. kommer jag att bli något av det? knappast.
resor då? om det inte kostade så mycket och om det inte vore för dessa flygplan så skulle jag spendera mesta tiden på resande fot. det finns så mycket jag skulle vilja se och uppleva. simma med delfiner, bila genom usa, se en stanley cup finalmatch, prova viner i frankrike, sitta på en uteservering i barcelona, åka transibiriska järnvägen, bo i en hydda på stranden i thailand, rida islandshästar på island, akta mig för kor i indien osv osv
summa kardemumma, jag har det rätt bra här under korkeken. jag är nöjd med mina val i livet, det finns nog inget jag tänker tillbaka på med ånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar