torsdag 22 april 2010

my name is yoda

vi satt och jämförde sår idag, jag och två barn.

den ena hade ett litet sår på knät där hello kitty plåstret just hade ramlat av.
den andre hade ett häftigt star wars plåster (ingen aning om hur stort sår, men plåstret var ju så coolt!)
när jag drog upp och visade mitt sargade knä, fick jag två rungande WOW!! och två barn som ingående studerade hur stort sår jag hade (i deras ögon gigantiskt alltså)
flickan var mycket imponerad. jag förklarade: när man är så lång som jag har man ju mycket längre till backen än vad hon har. och sen ibland om man vill vara fin och ha klackiskorna på, som ju är lite svåra att gå i, och det är guppigt på vägen (kullerstenar) då kan man snubbla. ergo man får skrapsår på knäna och blåmärken på händerna.
även det lockade fram ett långdraget woooow.
tänk vad jag lär barnen matnyttiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar