onsdag 29 september 2010

vet inte vart jag ska börja, så jag börjar väl med maten


började resan med ett glas rosé på arlanda.
för dom som då inte redan räknat ut det så gillar jag inte att flyga ALLS!!!


förrätten bossen och ulla åt. gåsleverpaté marinerad i kaffe och något mer.
smakade en bit och jag kan säga att gåslever är inte min favorit. kan ha att göra med att det var alldelens för stark kaffesmak.


bossen och ullas huvudrätt (glömde fota min egen mat!)
babychicken med fikon och grillade grönsaker.

turistmenyn i budapest bestod av gulaschsoppa, kycklinglår med gnocchi paprikasås och gräddfil plus en liten efterrätt.

den godaste förrätt jag någonsin ätit (ser kanske inte så god ut) grillad getost på pizzabröd, rödpesto och en sallad på rödlök, tomat och grön pesto.


lunchen på planet hem. mackorna hade tagit slut så det blev: en kanelbulle, nachochips, salsa och ett glas vin. mumma, allt för 90:-

sammanfattningsvis: mycket god mat, många bra resturanger, bra priser och trevlig personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar