onsdag 8 september 2010

gymnastiska övningar

när jag står med händer och fötter på yogamattan säger hon på datorn:
sätt höger fot mellan händerna (allt detta säger hon naturligtvis på engelska) lyft vänster ben upp i luften. sträck på höger ben så du står rakt med det. klarar du inte att hålla handflatorna i mattan så räcker det med fingertopparna.
sträck upp vänster ben så högt du bara kan. this is called a vertical split!

vänta här nu, tänker jag när jag står med händerna (fingertopparna) i golvet, har ett ben rakt upp i luften och ett annat rakt ner i golvet. samtidigt som jag försöker hålla balansen genom att stirrar intensivt in i mitt höger knä. det här räknas nog inte som en split inte ens som en trefjärdedels split, fan jag kan ju inte ens göra en horizontal split. gu så kul mina grannar ska ha åt mig!

men så tänker jag på andningen igen och ser plötsligt för mig själv hur jag står i en vertikal split, precis som vilken gymnast som helst.
sekunden efter börjar benen darra och jag är tillbaka i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar