måndag 6 september 2010

för varje uppförsbacke finns det en nerförsbacke (förutom i rocklundaspåret!)


varför ska allt hända på samma gång?
den 24/9 åker jag, mamma, bossen och karlsson till budapest. mamma, bossen och karlsson misstänker jag ska äta ute varje frukost, lunch och middag (tre rätters naturligtvis) sen springa i svala källare och prova alla de möjliga viner som finns.
jag ska knapra morötter (kommer ju inte ha råd att äta så mycket annat) eventuellt kan det kanske bli lite mac donalds.

den fredagen har vi kompetensdag på jobbet = missar. den lördagen jag är borta spelar aik i stockholm mot djurgården = missar, den lördagen är det älska 0910 fest i stockholm = missar (inte för jag vet om jag hade fått komma dit ändå, men...), dom andra får lön på fredagen när vi åker, jag får lön på måndagen när vi kommer hem dessutom den måndagen vi kommer tillbaka har vi kvällsmöte = missar INTE

till saken hör även att jag med aik´s spelschema i handen undersökt hur många matcher jag kan åka och se. då det nu finns tre stockholmslag. vissa kriterier måste infalla:
a) måste ske under en helg, annars hinner jag inte med tåget tillbaka
b) ja det var väl egentligen allt, hehe

två matcher!! varav den ena är när jag sitter pank i budapest.
men jag får se det så att jag blir rik på upplevelser. sen kostar det ju inget att gå runt och fota :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar