söndag 19 september 2010

on the road again



efter innebandyn var det bara hem och slå igång datorn. match luleå-saik, tyvärr slutade det med vinst för luleå. men saik gjorde en otroligt snygg upphämtning i andra perioden.
smackade på lite smink, packade min "lilla" väska och hoppade på tåget till sumpan.
när vi gick in på garbo tittade aldrig suratanten på mig så jag gick vidare till garderoben. frågade killarna där om det var dom som skulle ha pengarna, men dom bara skakade på huvudet och viftade bort mig.
häpp, så gick man in gratis.
beställde en comopolitan i baren. gnällde (fast med ett leende på läpparna) lite på bartendern som inte la ner någon själ alls i drinken. haffsigt och slaffsigt, inget kylt glas och så vidare. ta den här, sa han, och gillar du den så betalar du nästa drink.
häpp, så fick man en gratis drink (och det var inte ens kaptenen!)
undra om allt detta kan ha hänt för att jag var med robbin, eller om jag helt enkelt bara var helt oemotsåndlig igår?

jag och robbin träffade på en ensam väldigt trevlig kille från australien. minns inte vad han hette, men rolig och han hängde som med oss resten av kvällen.


robbin och va-han-nu-heter, fick just ett sms från han och han heter patric. så då har vi löst det. han skrev även att han kommer tillbaka till stockholm om två veckor han tyckte att vi skulle "make party again" haha. helt klart ska vi det, viktoria då följer du va?

2 kommentarer:

  1. Tror att if får Robbin ta honom på tåget till V-ås. Tror att min hund blir ledsen om jag lämnar honom själv över natten!

    SvaraRadera
  2. men just ja! han hade jag hunnit glömma bort, sorry. ja så får vi göra, robbin har numera ett uppdrag :)

    SvaraRadera