måndag 13 september 2010

snusk varning

bakgrunden är denna.
ni vet hur det i kärleksromaner och sånt brukar stå hon öppnade sig som en mussla.
jag trodde i alla år att med det menade folk att benen öppnades som skalet gör på en mussla, alltså bara rörelsen. när jag och bossen var i barcelona fick jag helt plötsligt se innebörden av vad dom menar!
vi hade beställt paella och på tallriken låg det musslor, några små några stora.
helt plötsligt slår det mig var det ser ut som och tro mig jag åt inte en mussla (nu snackar vi rejält stora musslor, nästan i skala 1:1)

detta har bossen haft lite kul åt och skickade därför denna bild till mig när hon skulle laga mat åt min mamma och en till. texten som följde med var "nu vet din mamma med :)"

kan meddela att vi äter inte musslor i vår familj längre!


..........

the background is this.
you know how in love stories they write "she opened like a clam"? all the years I thought that they meant that the legs were opened like the shell of a clam, just the movement.
when me and the boss was in Barcelona, I suddenly saw the significance of what they mean!
we had ordered the paella and the plate was the packed with clams, some small some big. suddenly it hits me what it looks like and believe me, I did not eat a clam after that (we're talking really big clams, almost in scale 1:1)
this picture was sent to me frome the boss when she was cooking for my mom and another friend. the text that came with was "now your mother also know :)"
trust me, we dont eat mussels in our family anymore!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar