lördag 11 september 2010

hej och hå det är bara att hålla i hatten



bilden: egenhändigt snodd och tillklippt från snyggviktoria som alltid är snabb med kameran. och ett tack till henne som på en gång ordnat så vi stog på the list och fick promenera in gratis (och till bartendern som skrev upp oss :)

ligger i godan ro med ena handen i godispåsen och den andra tyggt vilande på fjärrkontrollen.

idol på tv, mysbyxorna på och ett stort glas cola. då ringer mobilen, rob meddelar mig att han minnsann sätter sig på tåget från sumpan till västerås för att gå ut med en annan skellefteåbo (dessutom från bergsbyn!)
in i duschen, på med sminket, dra på sig det första bästa och vänta in folket.
en rätt soft kväll, ganska lite folk ute.
hittade en butter robbin utanför min dörr när jag kom hem. skickade iväg han med mina nycklar när jag stog kvar utanför och pratade en stund med lite nya bekantskaper.
när jag kom hem satt robbin och muttrade för han fick inte upp dörren, haha, tur jag ska få ett nytt lås snart, för det är INTE lätt att få upp om man inte har rätt knycket :)

1 kommentar: