torsdag 2 september 2010

ha alltid rena underkläder på dig, du vet aldrig om du blir påkörd

ni vi hur det är när man tycker man träffar på samma människor om och om igen? skrev om det en gång tidigare.
nu har det hänt igen.

förra fredagen hade vi en rörmokare hos oss på jobbet. han gick inte obemärkt förbi kan meddelas. alla på jobbet blev nog lite glada att just han tog sig tid att laga spolknapparna på toaletterna :)
på kvällen kommer han helt plötsligt fram till en av dom som viktoria står och presenterar sig förpå blue moon bar. jag påpekar då bestämt att "du var hos oss idag!" efter lite förvirring förstår han vad jag menar (där ser man vilket intryck man gör på folk, dvs nada!)

idag var han kunden efter mig på hemköp.
det inser jag när jag kastar en blick på vem det är som hälsar på kassörskan. tittade snabbt ner i påsen och jag har nog aldrig packat mina varor så fort, känner rodnade komma och jag öskar att jag bara kunde slå ihop klackarna snabbt tre gången och puts väck vara hemma.

så vad har vi lärt oss av detta?
stressa aldrig ner på butiken i regnbyxor, urtvättad mossgrön huvjacka och en taskig keps. tänk efter innan du visar dig in public, du vet aldrig vem du träffar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar