söndag 12 februari 2012

plötsligt händer det

sen i november (med ett kortare uppehåll över jul) har jag gått på matschema måndag-fredag. en förbränningsdiet. mest för att se om jag skulle klara det, nu mer för att det är ganska skönt att veta vad det blir för mat. nog för att jag bitchar över all disk och matlagning plus att jag numer hatar kyckling mer än jag någonsin gjort. så tycker jag nog ändå att det gått rätt bra.
enda grejen jag reflekterat över är att jag inte märkt någon skillnad på vågen. vilket inte gjort mig så mycket, det var inte därför jag hoppade på dieten. men vikten den har varken gått upp eller ner. bara hållits stadigt på samma kilo antal. tills i veckan. helt plötsligt saknades det fyra kilo! hallå ho ho, vart tog de vägen? och varför nu? har ju ätit så gott som samma mat dag ut och dag in i tre månader, inte tränat mer eller mindre. åsså bara svisch. borta.
jag har undersökt vågen (alltså kollat så inställningarna var rätt, inte efter försvunna kilon!) och försökt komma på vad jag kan ha gjort annorlunda. det enda jag kan tänka mig är att jag var ju lite krasslig i början av veckan och hade inte riktigt samma aptit.
men fyra kilo.
ska bli intressant att se i veckan om de bestämmer sig för att komma tillbaka eller om de försvunnit för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar