onsdag 1 februari 2012

kvällsfunderingar

sitter och klurar lite på vad jag ska unna/belöna mig med till sommaren då jag hålligt mig undan godis, kakor och sånt i säkert ett halv år. har egentligen ingen koll hur länge det varit och det som började i ett försök att bli av med utslagen har gått över till ett att-må-bättre läge. mår bättre gör jag, fysiskt i alla fall (om man då inte räknar att utslagen fortfarande envisas med att hänga kvar) känner mig mindre svulle och jag tittar inte ens åt smågodishyllan längre. psykiskt vette fan och det skyller jag mest på att utslagen inte försvinner och att det blir så otroligt mycket sämre efter bara en liten kaka eller semla. sen att eksemen inte heller blir bättre av att man blir deppig gör att det bara blir en enda ond cirkel.
men jag kämpar vidare och håller tummarna att vårvädret ska ta bort det sista av eksemen.
(har kanske aldrig skrivit om vad det är för utslag som jag tjatar om. det heter seborre och yttrar sig som mjäll i hårbotten, mjäll vid ögonbryn och ögonfransar och sista anhalt hudsprickor på bröstvårtorna. så har det varit för mig, men det kan yttre sig olika. för tillfället har jag bara runt ögonen. seborre är en svamp och svamp lever av socker. så stryper man deras mat a.k.a socker dör de jävlarna ut. men även stress, psykisk hälsa och väder spelar in. många säger att det inte syns och det kan stämma att det inte syns så mycket för tillfället. men det känns dessto mer. det är även det främsta orsaken till att jag inte sminkar mig då det gör så förbannat ont att både lägga på smink och att tvätta bort runt ögonen. så då vet ni)
men åter till vad fan jag ska belöna mig med? vad är det värt? ett par fina skor eller en dyr väska? en utlandsemester? middag på resturang? en weekend på hotell? en tårta bara för mig? förtjänar jag ens att belöna mig för något som jag själv tagit beslutet att göra? jag har då ingen aning. jag som brukar vara världsbäst på att unna mig något direkt jag ansett mig gjort något bra eller bara för att. men nu har jag verkligen tappat stinget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar