onsdag 15 februari 2012

tomma sidor

en av den bästa känslan jag vet är när man har saker att se fram emot. saker att längta till. brukar för det mesta ha någon sak att se fram emot, det behöver inte vara någon stor sak som en semester eller så. det kan vara en enkel sak som ett inbokat frisörbesök eller en shoppingrunda på stan.
men just nu har jag faktiskt inget planerat alls. ingen rolig semestertripp, inga besök, ingen rolig temafest, inget frisörbesök, ingen shopping (ekonomin säger tvärstopp den närmasta månaden), inget sportevenemang, inget resturangbesök, inget biobesök. fast jo vänta, ska plantera om blommorna om någon vecka, det ser jag faktiskt fram emot.
annars är det enda jag ser fram emot nu för tiden, fredagar då jag på vägen hem från jobbet köper helgens obligatoriska nummer 14. den pirrande känslan i magen när jag går in på hemköp för att titta om det kanske, kanske, finns något paket semlor kvar (vilket det inte gjort de senaste veckorna. iofs rätt bra) sen krypa upp i soffan och slå igång star trek.

men så här kan jag ju inte ha det. snacka om deprimerande. något måste jag ju kunna hitta på att göra. bor ju ändå i en av sveriges största städer. dags att leta reda på någon sorts evenemangskalender. synd bara att det mesta ska kosta pengar.
eller så skaffar jag mig helt enkelt en hobby (baka muffins och börja extraknäcka som muffinsfeen) eller gör slag i saken och tapetserar om i hallen, det enda som behövs är ju tapetklister och det kan väl inte kosta så många kronor. sen har jag ju faktiskt gymkortet som bara ligger och samlar damm. kan ju vara läge att go all in för beach 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar