torsdag 23 februari 2012

var är grissom när man behöver han?

när jag kom hem från jobbet gick jag ner för att boka min vanliga lördagstvätt. ser då att mitt så nystädade förråd inte alls var så städat längre.
uppbrutet hänglås och ettt fönster som stod på vid gavel skvallrade om att jag haft besök.
en snabb blick över röran och jag kan med ganska stor säkerhet säga att inget har försvunnit. det jag genast letade efter med blicken fanns då kvar.
min rosa resväska. check.
mina inlines. check.
min fuskpäls. check.
mitt tvättmedel. check.
sixten. check. (dålig vakthund det där)
min trogna VHS. check.
de hade inte ens gått igenom alla lådor. tror egentligen de bara tippade omkull några på vägen ner från fönstret. sen att min plastiga ikea byrå inte var lika hel, det kan jag leva med.
ja jag vet ju vad jag har att göra sen. städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar