söndag 26 februari 2012

söndagspromenad i vårsolen

min planerade långpromenad blev inte riktigt av när benhinnorna skrek i vild protest efter bara några steg. men jag hade ju gett mig attan på att jag skulle äta på MAX så det blev bara till att traska med något kortare, lättare steg än vanligt.
passade på att svänga in på coop och handla lite till lunchen imorgon. hittade även mina älskade blåbärsbullar *mums* och tänka sig pengarna räckte till en sån med!
på MAX blev jag väldigt förvånad av att se att de plockat bort skrovmålet. men som tur var fanns i alla fall maxmålet kvar.

update: då många ifrågasatt om max verkligen haft skrovmål så kan jag berätta att, JA, det har dom haft. började ett tag tro att jag blivit senil och blandat ihop max med någon annan hamburgerresturang, så jag googlade. där hittade jag denna artikel från norbottens kuriren. so there u have it. man ska alltså kunna fortsätta beställa skrov, även om det inte finns med på menyn.

på vägen hem hamnade jag mitt i plocka-ihop-efter-brand-arbetet, den grekiska kolgrillen hade drabbats av brand. 
synd, jag har ju inte hunnit prova den än och alla säger ju att det är så bra mat där. nu lär det ju vara stängt ett tag. men som tur var hade ingen person kommit till skada  

2 kommentarer:

  1. Max har väl aldrig haft skrovmål...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ju det dom har :) men efter lite googlande så har jag förstått att de plockat bort det från menyn söder om ö-vik, typ. det finns inte heller med på menyer norröver heller, men man ska fortfarande kunna beställa det (iaf i lule)

      Radera