tisdag 7 februari 2012

ibland straffar vem-det-nu-är-som-bestämmer på en gång

ja jag har syndat. bara lite. lite så där som man gör ibland när man känner sig ynklig och patetisk. men som kvinna har man faktiskt rätt enligt alla konventioner att tycka lite synd om sig själv då och då.
hittade de nya ballerina kakorna på hemköp. och kakor är ju inte godis. kakor är ju faktiskt bara kakor.
efter första kakan kunde jag inte bestämma mig om jag tyckte om dem eller inte. tog en bit av en till kaka och kände genast att det var något som stämde. kollade innehållsdeklarationen och mycket riktgit 13% hasselnötter.
damn!!
kastade i mig en aerius och kom i farten ihåg att jag sist jag fyllde läpparna fick med en kortisontablett mot svullnad. men samtidigt har jag många så tabletter och piller och jag vet bara vad några är till för (sparar på allt, man vet ju aldrig när de kan komma till nytta) när jag ska kolla upp på fass hemsida visar det sig att hela nätet ligger nere. varken datorn eller någon av mobilerna funkade att surfa på. som tur var hade lena internet så hon kunde googla åt mig.
nu slutade allt bra. fick aldrig den reaktionen som jag fick sist jag åt hasselnötter och hon jag pratade med på 1177 freakade inte ut lika mycket som hon förra gången. den här gången behövde jag i alla fall inte åka upp på akuten.
men imorgon är det jag som ringer vårdcentralen och fixar recept på kortisontabletter så jag inte behöver hålla på så här igen. då jag aldrig reagerat så kraftigt som förra gången är jag inte riktigt van att kolla alla innehållsdeklarationer efter hasselnötter. är ju som van att kunna äta det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar