måndag 21 november 2011

kanske inte ska säga för mycket än men...

som sagt beach 2012 here i come. hade ju egentligen tänkt träna idag. men eftersom jag har ett litteraturseminarium i kväll (och jag iiiiiinte riiiiiiktigt läst färdigt boken) var det bara att stolpa hem direkt efter jobbet. å vad gör jag istället för att läsa boken? ju bloggar. fy på mig!
har i alla fall näääääästan tagit beslutet att hoppa på en mardröms diet. bara för att se om jag klarar det.
den ser ut så här:
frukost: 50 gr bär, 30 gr havregryn (till gröt), två hela ägg.
mellanmål: en frukt.
lunch: blandade grönsaker som inte behöver vägas, 120 gr ljust kött eller fågel, 1 msk dressing/fett.
mellanmål: en frukt.
middag: blandsallad som inte behöver vägas, 40 gr kolhydrater som tex ris, pasta el bulgur, 120 gr fetare kött.
kvällsmål: ”smulpaj” på 100 gr bär, 25 gr havregryn och 20 gr grahamsmjöl samt två äggvitor och en msk honung för sötman.
detta äts söndag till fredagens andra mellanmål. fredagskväll och hela lördag får jag äta vad jag vill.
detta är alltså samanlagt 1265 kalorier om dagen. men då jag i vanliga fall lever på ungefär 3000 kalorier och jag inte känner någon press utan mer nyfikenhet kommer jag förfina listan lite *mohaha* till exempel kommer jag ha mjölk till gröten. kommer att äta banan till mellanmål (fast den är för fet) kommer annvända lite olivolja i stekta grönsaker och jag kommer inte väga köttet. dessutom ska jag se mig om efter ett annat kvällsmål, då jag ju reagerar lite hipp som happ på bär. kommer inte heller känna mig så låst på att skippa oliver och avocado i salladerna. kommer nog även blanda i lite morötter i salladerna.
det största problemet jag ser på lång sikt är att jag måste stiga upp tidigare för att hinna äta frukost innan jobbet, då alla måltider ska intas med jämna mellanrum. sen att sitta brevid barnen och se dem äta varm god mat kommer nog inte bli en dans på rosor. eller att skippa popcorna!!!
det största problemet på kort sikt är nog att handla hem allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar