lördag 19 november 2011

everybody lies

just avnjutit en allelens vanlig tallrik med fiskpinnar och potatismos. lördagslyx!
fick frågan om jag ville följa blondinen och några andra ut. men jag tackade nej. har ingen som helst lust att gå ut. att dra fram hela garderoben och slita mitt hår i jakten på något som döljer min svullna mage. har ingen lust att sminka mig. att känna och höra det raspande ljudet när jag försöker få dit lite smink. ingen lust att tvätta bort sminket i natt och vakna med igensvullet öga.
har dessutom ingen som helst lust att träffa folk som ska verka intresserade, fast de egentligen bara bryr sig om sig själva elller för den delen, bara bryr sig om bara en sak. att knuffas och buffas runt på ett trångt dansgolv eller att vänta i kö för att låna en nerspydd toalett är inget jag heller längtar efter.
att känna sig malplacerad, ditplanterad, utstirrad, i vägen och patetisk är ingen lördagsnöje.
(nu talar jag naturligvis om krogen och inte om att umgås med blondin med vänner!)
men tack gulle dig för inbjudan.

cynisk? kan bara skylla på att jag just sett två avsnitt av house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar