tisdag 8 november 2011

skjut mig i huvudet

förstår att kanske några av de som läste min statusuppdatering i lördags natt funderade över hur jag egentligen mådde. att jag lyssnade på min skjut-mig-i-huvudet spotifylista kanske skvallrade om en depp djupare än greklands ekonimiska svacka.
men så var inte fallet. listan hette faktiskt mysigt först. ja alltså ända tills jag beskrev listan för blondinen och hon utbrast "vad är det för skjut mig i huvudet lista?"
så sagt och gjort, den döptes om. mest bara för att jag tyckte det lät som ett mycket roligare namn än mysigt. men då har ju jag lite mörk och bitter humor också.
här kommer låtlistan:
två av oss-x models
too lost in u-sugababes
som stormen river öppet hav-rickfors och alfvengren
she´s like the wind-patrick swayze
så länge vi har varann-mauro scocco
teardrop-massive attack
shape-sugababes
osv osv
ni kanske förstår namnet lite bättre nu. mycket mysig lista att bara ha igång om man har besök. men personligen har jag några "minor" som jag bara måste hoppa över. två-tre låtar som är bäst för både mig själv och mina grannar att de inte spelas. för det är inte vackert när en tant skrålar och snyftar om vart annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar