torsdag 2 maj 2013

vårblommor och dramatik

hittade lite fina vårblommor på vägen hem från jobbet. äntligen har det börjat grönska efter vägen! buskarna, som jag aldrig lär mig vad de heter, har blivit gula och "gräset" i vasaparken är grönt. grönt. grönt.
vill säga att det är vitsippor. men jag kan ha fel. rätta mig gärna om det skulle visa sig vara något annat.
 
genom parken går jag som vanligt i min egna värld. musiken i öronen och försöker samtidigt som jag går lägga upp vårbilden på instagram. helt plötsligt finner jag mig framför en sjuherrans massa polisbilar och ambulanser. hann räkna till tre polisbilar och två abmulanser innan alla uniformer gav mig kortslutning.
jag tvärstannade och bara stirrade i några sekunder innan jag insåg att här kunde jag ju inte stå! vänder jag då och går en annan väg?
nädå, jag zick-zackar mig igenom alla bilar, poliser, vittnen och dyligt.
hade dock hunnit registrera att ingen låg på någon bår, ingen polisavspärrning och ingen låg nerbrottad på marken med handklovar.
i farten hade jag visst lyckats fota också!
 
det var en väldigt lugn stämmning på platsen så jag tänkte tanken att det hade varit någon övning. men när jag kom hem kollade jag vlt:s sida och det visade sig att någon visst fått för sig att sno en cykel och sen hugga med kniv mot personen (ägaren) som följde efter. när polisen kom hade de fått skjuta varningsskott i marken!
vilka människor det finns. försöka sig på rån mitt på blanka dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar