torsdag 23 maj 2013

tips: kolla alltid bröna innan du börjar äta på dom

här kommer ett till matinlägg. tyvärr inte lika positivt som en skattgömma med kakor utan ett mer bittert och besviket inlägg.

men innan vi kommer till det måste jag bara tipsa om keldas soppor. för att piffa upp den milda tomatsoppan brukar jag mixa i grillade paprikor (finns färdigstrimlade i olja/vitlök i glasburkar) med lite lime/citron juice. till det har man i kokt ris och en uppskuren avocado. hur gott som helst!
vill man lyxa till det ännu mer smörar man vanligt rostbröd, kryddar med italiensk salladskrydda och ost. in i ugnen tills osten smält. ett perfekt tilltugg. speciellt till soppor.

alla ingredienser har jag hemma och avocadorna börjar bli så där perfekt mogna. i morse tog jag fram rostbrödet som jag köpte för ett tag sen för att fixa mig lite frukost. försöker alltid ha bröd i frysen, man vet aldrig när man kan behöva en rostad macka. förstå min förvånade min när jag ser att ur det oöppnade "paketet" bröd plockar fram mögligt bröd!
fan. fan. fan. fan.
jag stoppade brödet i frysen direkt efter det att jag hade köpt det så det har inte ens legat framme något här hemma. jag har alltså köpt mögligt bröd från konsum.
tyvärr är det inte första gången en sån här sak händer och kommer säkert inte bli sista heller.

men annars. prova gärna det jag sa tidigare om soppan. mängd kör man bara lite på känn. jag brukar ha kanske en halv deciliter paprika och en lime i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar