onsdag 29 maj 2013

en stabil kropp kan väl ändå inte vara något negativt

så nu har jag en mycket bättre rygg. lite öm efter behandlingen men jag kan böja bak huvudet utan att det skjuter pilar utefter ryggen.
själva besöket gjorde ont som vanligt men det var ju tur att han som gjorde illa mig var snygg.
han ansåg att jag ändå var "stabil" i kroppen. nu menade han säkert något annat än det jag läste in i den meningen. men tant blev nöjd i alla fall.
som vanligt var det min bröstrygg som spökade. enligt han var jag helt stel i den och han funderade lite hur jag kunnat överhuvudtaget röra mig.
sen var mina små bröstmuskler (där menade han säkert också något annat än det jag tänkte) lite väl överansträngda. därav mina dommningar i armarna när jag ligger ner. så de fick sig en omgång de med.
nu när jag tänker efter så är det nog det närmaste jag kommit second base sen konduktören råkade stöta till min ena tisse för nån vecka sen.
sa jag att naprapaten var snygg?

summa sumarum en ond men ändå bra behandling som lämnade mig lite slut-som-artist. den blixtrande huvudvärken försvann för en timme sen, men för tillfället känns ryggen lite lätt överkörd.
inget som en hel natts sömn och en ipren kan råda bot på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar