tisdag 14 maj 2013

kanske lika bra att inse att jag inte kan lära mig av mina misstag.

varför är det samma sak. varje år. att man aldrig lär sig!
sommaren kommer och då vill jag i alla fall passa på att kanske handla några nya sommarkläder. kanske ta en liten dagstur på semestern. eller varför inte en lång weekend någonstans i världen.
varje år är det samma visa.
det finns inga pengar.
tänk om jag kunde vara så föruteende att jag sparade en slant varje månad, som sen får vara "semesterkassa"
men varje år blir jag lika förvånad över allt som jag glömt bort som ska betalas. det kostar att åka norröver. festivalbiljetterna kostar pengar. hotell ska bokas till summerburst. samma sak varje år.
hur svårt ska det vara?

som tur är kostar ju inte solen någonting, inte heller att doppa tårna i mälaren. drömma kostar ju inte heller några pengar och att åka iväg och få lite extra sol senare i höst känns säkert bättre då än under den svenska underbara sommaren.

nä, full fart mot sommaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar