lördag 25 maj 2013

lördag

packade väskan och tog en promenad ner till bryggan vid jobbet. klarblå himmel och inte ett moln i sikte.
tyvärr blåste det rätt friskt i början men vid tolv tiden började det vara så pass varmt att det inte spelade någon roll.
efter nån timme fick jag besök på bryggan av denna skönhet och hennes husse
efter lite mer solande, grymtande, fnysande och totalt ointresse av fåglar packade jag ihop väskan och vi promenerade tillbaka.
promenaden hem tog lite längre tid än vanligt då sickan hund ibland tyckte det var skönare att sitta ner och ta det lugnt. plus att vi sprnag på några barn från jobbet.
sen träffade sickan en kompis vid vattenhålet. en glad liten jack russel.
 
hemma igen somnade jag helt plötsligt i soffan och vaknade för bara två timmar sen! att det fortfarande är lördag känns ju lite konstigt då jag fick för mig att det var söndag när jag vakande. när jag vaknade kände jag att jag visst fått lite färg läs: röd.
nu blir det lördagsmakaronerna och ett glas rosé. sen blir det till att smörja in sig med någon sorts after sun.
 
glad lördag på er där ute.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar