fredag 17 maj 2013

skomakarens barn

man skulle ju kunna tro att jag, en dotter till en farmaceut, inte har något emot dagens mediciner.
men se det har jag. jag gillar inte att stoppa kemiskt framställda saker i min kropp. jag försöker i det längsta att klara mig utan diverse smärtstillande, febernedsättande eller andra små piller.
men nu när min rygg är kaputt. slut. ond. elak. görmigilla. har jag länge dividerat med mig själv om jag ska ta någon av de där starkare pillrerna som jag har. så jag får sova i alla fall.
sen kom jag på att det är ju fredag!
å då finns ju väldens bästa smärtstillande naturmedicin som man utan "dåligt samvete" kan inta.
nämligen vin.
nu hoppas jag bara att det räcker med ett glas för att jag ska kunna röra huvudet utan att det gör så jävla helvetes ont.
eller två.
har jag riktigt otur kanske jag måste ta tre glas, men då finns ju risken att huvudvärken i morgon dubblas på på grund av övermedicinering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar