onsdag 22 maj 2013

jaha, det var ju synd

har lite sorg. jag och kela hade nämligen hoppats på att göra om vår resa till köpenhamn och gå på sensation i höst.
tyvärr känns det som om de håller på att avveckla den "festivalen" då det ploppat upp en massa andra festivaler med, helt ärligt, bättre line ups.
så nu finns det ingen sensation i danmark längre. inte heller i norge. eller england. eller tyskland. eller någon annanstans i närheten.
men i korea, thailand, usa och sydafrika där passar det visst! (ja, jag vet att amsterdam finns, men biljetterna är slut och det ligger alldelns för nära i tiden)

tomorrowland är ju annars något jag mer än gärna skulle åka på. tyvärr är det slut på biljetter där med. eller på blocket fanns det någon som sålde sina tre biljetter inklusive camping. men 13.000 (för en biljett alltså) lägger jag hellre på en vecka med all inclusive på hotell.
sen ska ju ultra komma till kroatien i sommar. hade jag bara vetat det lite tidigare så jag hade kunna tänka om ekonomiskt. tyvärr är det för kort tid kvar nu, men kanske nästa år.

bråvalla som har en super line up i år, om vi nu ska ta sverige, envisades med att lägga festivalen samma helg som jag åker upp till stadsfesten. where´the party i visby känner jag inte riktigt för. att trängas med fistpumpand backslick brats känns så last century

utlandssemester då? något jävla kul måste man ju hitta på till hösten för att inte duka under totalt. att hitta en charterresa med all inclusive är ungefär lika svårt som att köpa tandkräm eller bindor. tusen olika sorters val att göra. vilken vecka? vilken avreseort? vilket land? bar? barnpool? sittplats/ståplats? och sen när man klickat i alla val man vill ha då envisas sidan ändå med att "ljuga" för en. för klickar du dig vidare så visar det sig att oj då, det priset gäller bara för om ni är sex personer eller mer. eller tyvärr vill du åka själv får du betala flera tusen mer. eller vänta nu, all inclusive för dig var alltså att all mat. men bor du i lägenhetshotell så är det ju nästan samma sak! eller?

nä, det får nog bli en sommar i staden. får göra samma upplägg som förra sommaren. en dagstur till stockholm och en dagstur till parken zoo. sen hoppas på fint väder så jag kan ligga på brygga, sola och doppa tårna i mälaren. hösten får bli ett senare problem. resa norröver fungerar ju alltid. kanske inte lika varmt men betydligt trevligare än att inte åka någonstans alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar