lördag 20 april 2013

varför ens hoppas?

hittade ett brev på golvet härom veckan. inget frimärke och med en personlig touch. ungefär som om man skrivit allt själv och lämnat det personligen i brevlådan.
var det en inbjudan till ett bröllop? var det en inbjudan till dop? var det en inbjudan till en förlovning? var det en inbjudan till en jämn födelsedagsfest? var det en inbjudan till en inflyttningsfest? var det en inbjudan till ett tupperwareparty? var det en inbjudan till en blinddate? var det en inbjudan till en examensfest? var det en inbjudan till en husfest av någon av grannarna?
damn, var det en inbjudan till en fest?
skulle jag få tillfälle att locka håret. skulle jag få tillfälle att lägga på lösögonfransarna. skulle jag äntligen få fundera i dagar på vad jag skulle ha på mig. skulle jag få öva upp stämbanden till singstar. var det tillfälle att provgå alla skor med för hög klack?
 
nä. det var bara reklam för typ konserthuset :(
ogillade jag reklam tidigare så hatar jag numera reklam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar